سه‌شنبه، آبان ۰۳، ۱۳۸۴

از تهي سرشار...

.
گل سرخ
اي تناقض ناب!
اي خواب خوش هيچ كس نبودن
پشت اين همه پلك *


خنده مي كنيم؟ نه. خنده مي آيد. خنده گلي ست. فضا را گرم كني مي شكفد.

وقتي بداني كه هيچ چيز نيستي مي شكفي.
خدايا دارم فكر مي كنم من هميشه مي خواندم. هميشه نگاه مي كردم به گمان خودم. ولي چرا حالا هر چيزي يك طور ديگري ست. در معنا ندادن به هر چيزي بي معنايي اي مي شكفد – اما نه آن طور كه در هراس بودي احمقانه. به چشم ها و صورت مهشيد نگاه مي كردم. لحظه لحظه اي كه مي گفت «اين را دارم اما من اين نيستم»..«اين را دارم اما من اين نيستم» يكي ديگر از گلبرگ هايش باز مي شد. حتي بهترين و زيباترين تصاويري كه خودش را با آنها مي شناخت – و اگر به تو هم بگويم تو هم آنها را زيبا و نيك خواهي پنداشت- انگار فقط حجمي از سرما بودند كه شكفتنش را به تعويق مي انداختند.



بگذار فقط باشي...

.

*راينر ماريا ريلكه

۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام . خوب وقتی که بدونی که هیچ چیز نیستی ، اولا از همه شک ها خلاص میشی و دوما: می تونی شروع کنی برای اینکه حداقل چندین سال دیگه کسی باشی . به قولی : می تونه یک تولد باشه اما برای آنهائی که هنوز رمقی برای نو شدن داشته باشند .
آپدیت شد .

ناشناس گفت...

پست قبلیه رو باور دارم و با همه وجود لمسش کردم.

ناشناس گفت...

سلام . حالا دیگه سوالهای سخت سخت می کنی ؟ حتما این رو قبولداری که دولت رو افراد نخبه هر کشور تشکیل میدهند که هر کدام در رشته تخصصی خود دارای توانائی هستند . در نتیجه طبیعتا چنین افراد تحصیل کرده و دانشگاه دیده ای از مقداری از تحول مثبت برخودار هستند . از طرف دیگه ، این افراد نخبه که در بدنه دولت فعالیت می کنند : وظیفه شون شناسائی نقاط ضعف و چالش برانگیز و پیدا کردن راه حلی برای آن است . این سیکل برای همه عرصه هائی که دولت در آنها فعالیت می کند وجود دارد . در نتیجه این افراد یا دولت ، نسخه ای رو برای آن کار تجویز می کنند که می تونه در ارتباط با مردم باشه یا نباشه . وقتی من میگم که دولت باید این کار رو انجام بده ، بخاطر اینه که اولا : باید کاری در سطح کلان انجام داد که فقط در قالب یک سیستم امکان پذیره و ثانیا : فقط دولت لوازم مورد نیاز رو در اختیار دارد .
اصلا : در کنار وظایف دیگر دولت ( از قبیل تهیه لوازم اوله زندگی - امنیت و ....) دولت باید ذهنیت ها و مرام های موجود در جامعه رو هدایت کند و در اکثر کشورها هم انجام می شود . مثلا : در مورد انرژی هسته ای ببین چطوری سررشته افکار مردم رو در دست گرفتند و کار رو به آنجا کشوندند که موضوع به قولی برای مردم و کشور ( ناموسی شده ) . این یعنی هدایت ذهنیت های افکار مردم . یا در آمریکا چطور افکار مردم جهت دهی شد که حمله به عراق را پذیرفتند ( در سالهای اوله بعد از حمله 11 سپتامبر ) . من این رو می خواستم بگم . اگر چیز جدیدی یاد اومد باز هم باهاتون در میان می گذارم .

ناشناس گفت...

مطالبت رو همیشه می نخونم .
یعنی میشه همیشه همینقدر زیبا دید؟
با همه چی همینطور زیبا برخورد کرد؟
یا اینا فقط توی نوشته هامون می چرخه؟

ناشناس گفت...

Elmirai Aziz

Dar rabeteh ba akharin neveshteat mikhastam begam keh, "MAN MIDANAM CHEGOONEH PARVAZ BEKONAM, VALI MAN HICH JAEE NADARAM KEH BESOIASH PAR BEGOSHAIAM."
Omid varam keh halet behtar besheh.

ناشناس گفت...

گلاب گلاب کاشونه ماشاللا
تولد الی جونه ماشاللا
الی جونم تو وب جونه ماشاللا
منتظر کامنت تونه ماشاللا

ناشناس گفت...

elmira khanum nistand?
raftand tafalod bazi?
be salamati,mobarakesh bashe....
booooooooooooooos

ناشناس گفت...

مرسي ليلا مرسي فخري
من خوشحال شد زياد ديد پيغام گذاشتين.ذوق هم كرد فراوان. تشكر مي كنه :X
مياد به زودي...