شنبه، آذر ۰۵، ۱۳۸۴

نگاه

.
در عین حال که می دانستم، چقدر نمی دانستم. نادانی تا به این حد. و ناآگاهی تا به این حد. وقتی ندانی از ابزاری به نام «ذهن» چطور استفاده کنی و جای این که تو به او فرمان بدهی تحت فرمانش باشی زندگی چقدر رنج آور و از سر ضعف است. قدرتی نداری. زندانبان روح خودت هستی. روحی که هر چه قدرتمندتر باشد در چنین حالتی عاصی تر و ویرانگرتر و مخرب تر است. جز تنگی و اندوه و اسارت تجربه ی دیگری نمی تواند داشته باشد. اما خراب کردن دیوارهای ذهن. این که دیوارها کدامند، موانع کدامند، ترس ها کدامند، درد از کجا است..
یکباره نمی توانم جا به جایت کنم. اندک اندک دارم نگاهت می کنم. هر لحظه که می بینمت جای تو عوض شده. هر لحظه که بارهای تو را رها می کنم سبکبال تر شده ام. هر مانعی که در ذهنم از مقابلم بر می دارم یک مانع در جهان از سر راهم برداشته می شود.
من نمی دانستم که «نگاه» از من است. خیلی ساده نمی دانستم و فشار و محدودیت و تقدیر از این «ندانستن» معنا پیدا می کر
د.
وقتی «نگاه» می کنی، جاده بی انتهاست و زنجیرها اندک اندک از دست ها و پاها فرو می ریزند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

bazam khobe , baziha aslan nemikhan ghabol konand ke nemidonand

ناشناس گفت...

Unicode (UTF-8) ... :)

سلام الميراي عزيز
ممنونم از لطفت
بله
مهم سربلند بودنه
وقتي سربلند بوديم اون وقت انسان هم مي تونيم باشيم
و اگه ايروني هم باشيم اشكالي نداره
مسيح عادي هم توي نوشته هاش
سربلندي رو ارجح بر ايروني بودن مي دونه
:)
اگه دوست داشتي اين دو تا مطلبمو يه نگاه مختصر بنداز چون وقتي متنتو خوندم بي اختيار ياد بن بست موجود در اون پستها افتادم :
http://aaddee.blogsky.com/?PostID=413

http://aaddee.blogsky.com/?PostID=414
سربلند بموني و اون وقت اگه دوست داشتي ؛ ايروني
:)

ناشناس گفت...

لی لو لی من به خودم اینو نوشتم منظورم به خودم بوده. ذهن من ناآزموده بوده جاهایی رفته که خیلی بیش از حد نمی شناخته و نمی تونسته آنالیز کنه قاط زده بود.مادر هم بالا سرش نبوده خلاصه گند زده بیده بید. تو که حواست هست.

ناشناس گفت...

Movazeb khodet bash. Yek zaman cheshm baz mikoni keh dar dariae keh ghaiegh vojodet ro bedast mojhash sepordi faghat ab hast va digar hich.

ناشناس گفت...

Dobareh Salam
Omid varam keh halet khoob basheh.
Yadam miad on zaman hai ghadim Satar yek taraneh dasht"kash ba andisheh ha biganeh boodam, kashki divaneh divaneh boodam".
Bazi mavaghe az vahshat tanhaee keh
hes mikoni bishtar mitarsam ta tanhaee khodam.
Movazeb khodet bash.